Foto2 Terindah dari Seluruh Dunia

Tuesday, September 8, 2009

Sebentar tadi aku telah mendapat satu email dari seorg hamba Allah ini.... apekah isi kandungan email itu???? haha... meh sini aku nak habaq nih (loghat utara laa plak)... Beberapa kerat gambar yg gempak telah aku download dari attachment yg aku dpt dr email tersebut.... gmbar2 nih mungkin tempat2 terindah dan paling spektakular di dunia yang sangat jarang dilihat sebelumnya...

Puncak Himalaya - Ini adalah titik tertinggi di bumi. Dengan foto dan cahaya seperti ini Himalaya tampak seperti sebuah tempat di planet lain.

Sinar Aurora Borealis di Alaska - Aurora sebenarnya adalah cahaya natural di angkasa yang terjadi akibat pertembungan partikel-partikel medan magnet bumi dengan atom dan molekul dari atas atmosfera bumi. Warnanya yang paling umum ada dua, hijau dan merah dan dapat dilihat pada waktu malam.

Benteng Chittogarh, India.



Cinque Terre, Riviera - Kota yang terkenal keindahannya ini dibangun selama ratusan tahun, dan keunikannya tetap terjaga.. Makanan laut di sini juga sangat istimewa, tentu kerana letaknya di pinggir laut Mediterranean.


College the Valleyfield - Sebuah universiti pendidikan di Quebec, Kanada, dengan pemandangan kampus yang tidak ada duanya di dunia.



Machu Picchu - Kota dari peradaban Inca yang hilang. Letaknya di Lembah Urumba, Peru, di puncak gunung, 2430 meter di atas permukaan laut. Tempat ini dibangun pada puncak kejayaan peradaban mereka, tahun 1460-an.

Massif De La Chartreuse, Perancis.



Berdayung santai di laut Artik yang sejernih kristal (tapi dingin). Artik adalah wilayah di Kutub Utara bumi (dari Bahasa Yunani yang bererti Beruang).



Lihatlah pintu gerbang raksasa ini. Petra, adalah kota yang dibentuk di dalam sebuah gunung batu di Yordania. Tempat ini awalnya dibangun 100 tahun sebelum masihi oleh bangsa Nabatean. Petra dulu sempat berkembang menjadi pusat perdagangan yang makmur di zaman Romawi kerana letaknya yang strategik di Arabia. Di dalamnya juga terdapat aliran sungai bawah tanah yang airnya berlimpah.



Gunung Tungurahua, Ecuador.



Teluk Navagio, Zakynthos, Yunani.



International Space Station, ISS.

2 Komen Pedas:

madey said...

subhanallah...cantiknye!!!!

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP