Patah Tumbuh Hilang Berganti

Friday, October 9, 2009

Telah lame dirimu bersamaku.... Kamu merupakan teman yg sgt setia di kala aku memerlukan sokongan dan dorongan.... Kite selalu bersama.... Kamu tidak pernah merungut walopon aku berkasar pada dirimu... Maafkan aku jika aku telah mengguris hatimu.... Namun apakan daya, kamu telah pergi meninggalkan diriku buat selama-lamanya..... huhu

Pagi td telah berlaku kejadian yg tidak diingini... Kecuaian diriku telah membuatkan beliau pergi buat selama-lamanya.... Kenapa di saat ini???? Kenapa Kingston????

Kepada pembaca2 sekalian, aku telah kehilangan pendrive Kingston 1gb ketika berada dlm makmal komputer kt fakulti aku pagi tadi.... huhu.... ntah cmne bleh hlang.... lpas aku log off PC kt makmal td, aku lupe nk kuarkan pendrive Kingston dari USB port PC yg aku gune... kuar jer dari makmal terus je aku maju ke tempat parking moto aku.... Start je moto terus gerak nk blik umah.... Tibe2 aku meraba-raba poket seluarku.... Eh!!! ke mana beliau pergi???? Kingston!!!! Aku menjerit dlm hati.... naseb baek xde org dgr.... hahahahaha.... beliau tiada dlm poket seluarku.... Aku pun patah balik ke makmal komputer... sepantas kilat aku menuju ke PC yg aku gune td, tengok2 ade seorg amoi yg tak berapa nak cun tgh gune PC tuh.... Lalu aku brtanya kt amoi tuh.. "Ni hau maaa????"..... maksudnye "You ade nmpak tak pendrive kingston kt cni??? I baru jer gune PC nih td"... (sambil mulut aku memuncung menunjuk PC tuh)... hahahaha.... amoi tuh cakap die x nampak plak... huhu... kecewa aku... aku tnya mmber2 aku yg laen yg berada dlm makmal tuh, diorg pon x perasan.... huhu.... xpelaaa... nk wat cmne... aku cuai... naseb baek aku dh backup file2 dlm pendrive tuh.... kalo tak... kalo tak ape????.. Lu Pikir Laa Sendiri... Hahaha.... setiap bucu makmal telah aku cari beliau, tak jumpe2.... masuk bilik technician kot2 mane laa tau die jumpe... tapi xde gak.... aku pon kuar dari makmal, mencari2 di sepanjang jln yg telah aku lalui sebelum aku bergerak pulang sblom tuh... namun... keputusannye tetap same... seri 0-0 (maksud aku... tak jumpe.. haha)....

Aku pon menganggap bhawa Kingston telah tinggalkan diriku forever.... lalu aku membuat keputusan untuk mencari teman laen menggantikan beliau.... dipendekkan kisah, skrg nih Transcend telah mnjadi milikku menggantikan Kingston.... Di hadapanmu dgn berkapasiti 2gb, aku akan mnjaga dirimu dlm ape jua keadaan.... walopon ko hitam, tidak seputih Kingston, namun ku tau hatimu suci bak salju... hahaha.. baru jer beli dgn hrga rm23.... aku xkan cuai lagi... InsyaAllah...

Kekasih lamaku - Kingston 1gb



Kekasih baruku - Transcend 2gb



>>>> Kingston tak merungut coz xde mulut nk bercakap

4 Komen Pedas:

adyllbbs said...

patah tumbuh ilang berganti..
iye2..btl sgt la tu~

Suhaidi Omar said...

patah tak tumbuh2...
hilang lari berganti 4 x 100m

~ein~ said...

hohoho..lain kali, kena ingat la..
koya mende lain kot, sapa x ingat ke pendrive tu..=(

aku pernoh hilang tudung pendrive je mule2..
esoknye hilang pndrive tu..
tuptup mujur la technician kat situ jujur punye org, dapat la smule pndrive kesayangan tu..huhu..walaupun sizenye just 512MB, tp sgt berharge buat aku..sbb time tu,aku beli mahal nk mampus..
sekarang dah ade 3pendrive..=)

Suhaidi Omar said...

ein: aku x koya mnde laen pon.. hahaha

mung tuh koya kot... haha
mule2 hlg tudung... esok plok hlg pendrive terus.... ape daaa

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP